Med anledning av några kommentarer i föregående inlägg vill vi ta tillfället i akt att förklara hur vi förhåller oss till reklam i blogginlägg. I vårt avtal med Bonnier är det fastslaget att alla kommersiella samarbeten där det utgår ett arvode ska märkas med en grå topbanner som till exempel denna: Det känns såklart trist att många direkt gapar "buuuu, reklaaaam!", samtidigt som vi har full förståelse varför. Bloggosfären är fullpumpad av produktplaceringar där man som läsare inte har någon aning om relevansen eller trovärdigheten. Det är en supertråkig konsekvens att det skapar skepsis hos så många, men återigen - fullt förståeligt. För egen del (Tessan) uppskattar jag tips från bloggar och andra forum, helt enkelt för att jag inte orkar eller har lust att alltid göra egen research i småbarnsdjungeln. Det gäller förresten även andra områden som inte har med småbarnsprylar att göra - om någon jag tycker är vettig och resonerar bra kring en produkt eller tjänst är jag väldigt benägen att testa, jag med. Så, framöver - om det inte ligger en grå toppbanner i inlägget är det inte sponsring eller reklam i den bemärkelsen. Men, springer vi på eller blir tipsade om saker vi genuint tycker om, delar vi gärna de erfarenheterna. Om ni som läsare tycker att det är intressant, förstås.